Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.
Focus op kinderen
De nieuwe naam, AO76, verwijst naar de roots van het merk, dat in 1976 werd opgericht. Oorspronkelijk maakte het naam als distributeur van populaire Amerikaanse merken zoals Fruit of the Loom en Hanes. Later lanceerde het ook een eigen collectie.
Naast de naamsverandering werd er vorig jaar ook besloten om de collecties voor volwassenen te laten vallen en enkel nog maar kinderkleding te verkopen. “AO76 ontwerpt en bedenkt de volledige collectie intern, wat een erg arbeidsintensief en tijdrovend creatief proces is. Aangezien de kindermode de laatste jaren steeds sterker werd in de verkoop – en business wise door de jaren heen ook de belangrijkste collectie werd voor het bedrijf – besloten we de focus volledig op kinderen te leggen”, zegt marketingmanager Tom Van Doorslaer aan FashionUnited.
Tot slot opent in augustus ook een eerste winkel in Nederland, met name in Den Bosch. AO76 heeft al eigen winkels in Antwerpen, Brussel, Gent en Knokke en is wereldwijd ook te vinden bij een aantal grote warenhuizen. “Belgische kindermode staat hoog aangeschreven in het buitenland. AO76 is daarbij één van de voortrekkers, naast enkele andere Belgische merken. In onze buurlanden liggen we naast de grote internationale labels”, aldus Van Doorslaer.