In de eerste helft van het jaar heeft Batavia Stad Fashion Outlet zowel op vlak van bezoekers, als op vlak van omzet een mooie groei laten optekenen. Voornamelijk uit het Midden-Oosten en India kwamen er veel meer bezoekers.
14 procent meer omzet
In vergelijking met een jaar eerder is de omzet voor Batavia Stad met 14 procent gestegen in de eerste zes maanden van het jaar. Het aantal bezoekers steeg in diezelfde periode met 6 procent. De snelst groeiende groep waren de bezoekers uit het Midden-Oosten en uit India. Hun aantal verdriedubbelde het voorbije half jaar.
“De strategie van Batavia Stad Fashion Outlet slaat aan en daarvoor worden we beloond met cijfers die niet veel partijen laten zien. Zeker als wij ons eerste kwartaal met 22 procent groei vergelijken met de daling van 1,3 procent die de gemiddelde non-foodretail toen zag, volgens de kwartaalmonitor detailhandel. Voor ons is het een bewijs dat de ‘bricks’ hun aantrekkingskracht behouden, zolang goed gelet wordt op de totale shopping experience”, zegt Centre Director Patrick Jansen.
In de eerste zes maanden van 2016 hebben ook een aantal nieuwe winkels hun deuren geopend. Zo zijn nu ook Armani, LaDress, Fred de la Bretoniere en Under Armour te vinden in Batavia Stad. In april 2017 staat bovendien de opening van een uitbreiding met 45 nieuwe winkels op de planning.