Etalage over twee verdiepingen
De vernieuwde ingang van de winkel in Düsseldorf is zeer imposant, met een LED-scherm van 8 meter met het logo van C&A en een etalage die zich verspreidt over de volledige twee verdiepingen. Ook binnen is er veel veranderd: C&A koos voor een open winkelindeling met brede gangpaden en ruime paskamers, om zo de winkeloppervlakte van meer dan 10.000 m² in te vullen.
Bij de inrichting werden er veel alledaagse voorwerpen gekozen, die op een niet-alledaagse manier zijn verwerkt in het design. “Ons merk en winkelconcept zijn geïnspireerd op het dagelijkse leven, waar het gewone het buitengewone wordt”, zegt Eva Ziegler, director brand & marketing voor C&A Europa.
Metro van Düsseldorf als inspiratie
Het grafische thema van de winkel is ontwikkeld door Paul Middlewick, gebaseerd op het metronetwerk van Düsseldorf. “We hebben ons gericht op de creatie van opvallende elementen voor belangrijke plekken in de winkel, zoals de kassa en roltrappen. Het was hard werken, maar we wilden er zeker van zijn dat we bijzondere en originele ontwerpen ontwikkelden waar elke bezoeker van onder de indruk zal zijn”, aldus Paul Middlewick.
De winkel in Düsseldorf zal ook de eerste zijn met een ‘Click & Collect lounge’, waar klanten online bestelde producten direct in de winkel kunnen ophalen.
In oktober opent in Madrid een flagshipstore van 1.600 m², terwijl in november een winkel van 3.000 m² zal opengaan in Parijs. Zo opent C&A op 90 dagen drie nieuwe flagshipstores.