C&A gaat een deel van z’n collectie verkopen op het modeplatform van Amazon. De samenwerking start in Duitsland, maar zal snel worden uitgerold naar andere Europese landen.
Online aanwezigheid versterken
Sinds vandaag verkoopt C&A een selectie van basisstukken voor vrouwen, mannen en kinderen op het platform van amazon.de. Weldra zullen die collecties ook beschikbaar worden op de Nederlandse, Franse, Italiaanse en Spaanse websites van Amazon. De samenwerking met Amazon Fashion kadert in de omnichannelstrategie van C&A: de moderetailer wil z’n online aanwezigheid versterken.
“Amazon wordt een steeds belangrijkere modebestemming voor consumenten in Europa. Het is belangrijk voor ons dat we consumenten van dienst zijn en hen helpen het beste van C&A te vinden, vooral wanneer hun reis begint bij Amazon Fashion”, zegt Joris van Rooy, Chief Digital Officer bij C&A Europa.
Voor Amazon is mode een belangrijke groeipijler. Het Amazon Fashion platform wil een one-stop-shop zijn voor kledij, schoenen, juwelen, horloges, handtassen en bagage van gevestigde en opkomende merken voor elk budget. Prime-leden kunnen gebruik maken van een exclusieve ‘Try Before You Buy’ dienst, waarbij ze kunnen proberen vooraleer ze kopen. Recent opende Amazon ook de eerste fysieke modewinkels.