Modeketen C&A zal binnenkort in 500 Europese winkels ook woonaccessoires uit de Butlers-collectie te koop aanbieden. Bovendien zullen in zeven filialen heuse kerstshops van de decoratieketen openen.
Dubbele strategie
De samenwerking met Butlers is onderdeel van een heroriëntatie die CEO Alain Caparros heeft uitgetekend voor C&A, dat af te rekenen heeft met toenemende concurrentie van discounters als Primark en andere goedkope modeaanbieders zoals H&M en Zara. Caparros heeft het bedrijf daarom een dubbele strategie opgelegd: enerzijds in het lage prijssegment concurreren via huismerken en anderzijds het eigen productgamma verruimen door premium merken aan te bieden, zoals jeansbroeken van Mustang (sinds oktober).
Ook de nieuwe samenwerking met Butlers is een stap in die richting. In de toekomst zal C&A steeds meer producten als sieraden, accessoires en cosmetica aanbieden. Mohamed Bouyaala, CEO van C&A Duitsland, benadrukte: “Uit marktonderzoek weten we dat het segment accessoires een belangrijk groeipotentieel heeft voor ons, zeker in de kersttijd.”
Ook de oprichter van Butlers, Wilhelm Josten, ziet voordelen voor zijn bedrijf in de alliantie: voor hem is de samenwerking met C&A “een uitstekende gelegenheid om het merk Butlers in heel Europa bekend te maken en voet aan de grond te krijgen in voorheen onbekende markten.”