C&A heeft een webwinkel voor de Franse markt geopend, laat de keten via de Franse corporate website weten. Het Franse online verkooppunt komt er in navolging van het succes van de retailers Duitse en Oostenrijkse webshops. E-commerce is voor C&A zo te zien een opvallend sterk verkoopskanaal geworden.
Dubbel grensoverschrijdend
De keten gaat met zijn Franse webshop overigens in tegen de trend om steeds minder over de grenzen heen webshops aan te bieden, waarover RetailDetail vorige week nog berichtte. C&A doet zelfs nog beter: het zal dubbel grensoverschrijdend werken. Het concern baat zijn Franse webshop immers uit via de Duitse dochter C&A Online. In Duitsland (en Oostenrijk) heeft C&A al jaren een webshop, dus de keuze om Frankrijk via Duitsland van kleding te voorzien is logisch.
“De structuur staat er”
In thuishaven Nederland heeft C&A geen eigen webshop; hier verkoopt de keten enkel online via een samenwerking met Wehkamp.nl. Die ging in 2007 in en loopt nog één jaar, maar “door de goede resultaten is het zeer denkbaar dat we de huidige constructie voortzetten”, aldus Maiko Slechtenhorst van C&A Nederland. Zolang de samenwerking met Wehkamp duurt, zal C&A in Nederland alvast zelf geen kleding aanbieden op het internet.
Er zijn nog geen concrete plannen om andere webshops op poten te zetten, maar Slechtenhorst wist daar wel over te zeggen dat “de structuur er al helemaal staat”. De komst van nog meer C&A-webshops lijkt met andere woorden af te hangen van het succes van de Franse en Duitse versie.