Uitbreiding nodig voor omzetstijging
Beide nieuwe branches zijn voor Centraal Boekhuis interessant omdat net als bij boeken, kantoorartikelen en wenskaarten ook vanuit één voorraad zowel winkels als internetbestellingen van particulieren kunnen worden afgehandeld.
Melbert Visscher van Centraal Boekhuis: “Als we voldoende willen groeien, moeten we echt naar andere markten kijken. We zijn bij mode en zorg uitgekomen omdat dat logistiek het dichtstbij ligt. In de basis is het hetzelfde: orderpicking en dergelijke, alleen de afhandeling is iets anders.”
De logistieke dienstverlener rekent op snelle groei: in 2015 moet al een kwart van de omzet uit de zorg- en modemarkt worden gehaald. Volgens Visscher geven de eerste resultaten reden tot optimisme. “In de mode hebben we al één winkelketen – ik mag niet zeggen wie – en een aantal kleinere partijen binnengehaald. In totaal gaat het om bijna honderd afleverpunten. In de zorg verwacht ik in het derde kwartaal een paar stappen te kunnen zetten. Ook beleveren we al een aantal drogisterijen.”