Na een “liefdesrelatie” van vijftien jaar verlaat CEO Philip Mountford lingerieketen Hunkemöller. Het ondergoedmerk is de toplaag van zijn management dit jaar aan het vernieuwen.
Schoon schip na coronacrisis?
Op 31 januari volgend jaar vertrekt Mountford bij de lingerieformule. Hoewel het “de leukste tijd van zijn zakelijke carrière” was, en naar eigen zelfs een “love affair”, ruimt de Brit nu plaats voor een nieuwe CEO. Dat maakt hij zelf bekend op LinkedIn.
Wie de fakkel overneemt, maakt het bedrijf nog niet bekend. Wel valt het op dat dit jaar al meerdere wissels plaatsvonden aan de top. Zo kwam in februari Nick Grensham aan boord als CFO en lid van de raad van bestuur. In maart kwam er met Samantha Swain ook een nieuwe merchandisedirecteur bij.
Onder Mountford groeide Hunkemöller van een keten met 350 winkels in de Benelux en Frankrijk naar een met bijna duizend winkels in meer dan twintig landen. De keten heeft nu ook “een supersnel omnichannel ecosysteem”, aldus de afscheidnemende CEO. Tijdens de coronacrisis kreeg de groep het nochtans erg moeilijk en dreigde het faillissement zelfs. In maart 2022 kwam de keten in handen van twee nieuwe, Nederlandse eigenaars, die nu mogelijk schoon schip willen maken.