Stijging in Europa
Levi’s haalde in het tweede kwartaal een omzet van 1,08 miljard dollar (net geen 800 miljoen euro), een daling van 1,6 procent. In Europa was er sprake van een omzetstijging van 3 procent, maar zowel in Noord- en Zuid-Amerika (-3 procent) en in de regio Azië (-2 procent) daalde de omzet.
Als gevolg van die mindere resultaten daalde de nettowinst met maar liefst 76,2 procent naar 11 miljoen dollar (8 miljoen euro). De operationele winst daalde dan weer met 6,5 procent naar 92,6 miljoen dollar (68 miljoen euro).
Damesafdeling dramatisch
Grote boosdoener was de verkoop van damesjeans in de Verenigde Staten, waar de verkoop volgens Levi’s dramatisch was. Volgens CEO Chip Bergh heeft Levi’s te laat de nood aan zachte, stretchdenim ingezien. Bij de heren steeg de verkoop wel.
Daarnaast daalde in de Verenigde Staten ook het winkelverkeer en Bergh ziet op dat vlak weinig verbetering in de nabije toekomst. Hij behoudt wel alle vertrouwen in een beter tweede halfjaar, met hulp van enkele grote marketingcampagnes.