C&A gaat opnieuw reorganiseren in België, al voor de derde keer op vijf jaar tijd. Dit keer krijgt het Belgische hoofdkantoor de zwaarste klappen. Vooral de onlineverkoop zou tegenvallen, voert de keten aan.
E-commerce stelt teleur
De sociale partners zijn vanmorgen bijeengeroepen op een bijzondere ondernemingsraad bij C&A. Er komt een nieuwe herstructurering op het hoofdkantoor en het sociaal overleg gaat meteen van start, meldt vakbond ACV Puls.
De boosdoener zou dit keer de e-commerce zijn: de online verkoopresultaten vallen tegen. Concrete ontslagcijfers zijn er op dit echter moment niet. ACV Puls zegt begrip te hebben voor de situatie, maar betreurt de onzekerheid. “We begrijpen dat C&A in moeilijk vaarwater zit omwille van tegenvallende online verkoopresultaten, maar nu is het tijd voor duidelijkheid”, aldus Jörgen Meulders.
Het is al de derde herstructurering op vijf jaar, zegt de vakbondsman. “Ook voor het winkelpersoneel is er al jaren onzekerheid en zijn er soms plots functiewijzigingen zonder concrete aanleiding.” Bij C&A België werken zowat 2000 mensen, waarvan 400 op het hoofdkantoor.