Donderdag gaat het nieuwe gedeelte bij het Designer Outlet Center in Roermond open. Met de uitbreiding van 11.000 vierkante meter telt de merkenlocatie nu zo’n 200 merkwinkels.
Vijftig winkels erbij
Op 6 april is de zogeheten ‘soft opening’ van de nieuwbouw van het Designer Outlet Center. Volgende week volgt de officiele opening. De uitbreiding kostte rond zeventig miljoen euro.
In het nieuwe gedeelte komen vestigingen van onder meer Karl Lagerfeld en Ted Baker, maar ook formules als Birkenstock, Brax, Fred De La Bretoniere, G-Star, Marlies Dekkers, La Perla, Sunglass Hut en Woolrich starten een winkel in het Designer Outlet Center. Adidas opent er een grotere winkel. De sportformule heeft al een zaak in het oude deel van de Roermondse merkenvestiging. Aan horeca is er La Place, Starbucks, Wagamama en Burger Federation.
Designer Outlet Center Roermond krijgt in totaal vijftig nieuwe winkels erbij en wordt daarmee volgens eigenaar McArthurGlen een van de grootste designer outlets van Noord-Europa, aldus De Limburger. De nieuwe zaken zijn nog op zoek naar in totaal zestig medewerkers. McArthurGlen, Europees marktleider op het gebied van designeroutlets, nam begin dit jaar Rosada Fashion Outlet in Roosendaal over van Resolution Property. De onderneming exploiteert in totaal 22 outletcenters in negen landen.