Modeontwerper Dries Van Noten zet een stap opzij bij zijn modelabel: hij wil ruimte laten aan een nieuwe generatie. Een opvolger wordt binnenkort bekendgemaakt.
Continuïteit garanderen
Van Noten stopt als creatief directeur bij het modehuis dat zijn naam draagt: “Ik bereid me al een tijdje voor op dit moment. Ik voel dat het tijd is om ruimte te laten aan een nieuwe generatie talent om haar visie aan het merk toe te voegen”, zegt hij in een statement. Van Noten is 65 en zal afscheid nemen in juni, tijdens de mannenmodeweek in Parijs. Daar zal hij zijn laatste lente- en zomercollectie presenteren. Wel blijft de ontwerper ook in de toekomst betrokken bij het modehuis.
Om de continuïteit van zijn merk te garanderen verkocht Van Noten in 2018 al een meerderheidsbelang van zijn bedrijf aan de Spaanse groep Puig, die ook eigenaar is van prestigieuze merken als Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Loubotin en Paco Rabanne. Ook Dries Van Noten is een gereputeerd luxemodemerk, met eigen merkwinkels in wereldsteden als Antwerpen, Chengdu, Los Angeles, Parijs, Shanghai en Shenzhen.