Het Nederlandse kledingmerk Tumble ’N Dry zet in september de stap naar China. Dat doet het met een eigen webshop op het platform van Alibaba-dochter Tmall. Het is de eerste niet-Europese markt waar het merk aanwezig zal zijn.
Enorme kans
“We zien dit als een enorme kans om de Chinese markt te verkennen“, zegt e-commercemanager Rachel Gans in een persbericht. “Onze stijl en prijs sluiten goed aan bij de Chinese consument. We voelen ons vereerd dat wij ons merk mogen aanbieden op dit platform en het is ook echt een mooi avontuur.”
Tumble ’N Dry werd tien jaar geleden opgericht door Janneke van der Meij en biedt kleding aan voor kinderen van nul tot twaalf jaar. Naast Nederland is het merk ook te vinden in België, Duitsland en Scandinavië en vanaf volgende maand dus ook in China. Momenteel heeft de keten zes eigen winkels en twee outlets in Nederland.
Het denkt sinds kort ook aan een eerste buitenlandse vestiging, in Duitsland of België. Ook verdere internationalisering staat nog op het menu. Sinds 2012 maakt Tumble ’N Dry deel uit van Varova Fashion Group, dat ook investeerde in merken als Men at Work, Hess en Sissy-Boy.