“Alle producten onder één dak”
Momenteel heeft lief! lifestyle negen winkels met een oppervlakte tussen 100 en 150 m² en levert het aan retailketens en gespecialiseerde dealers. Daarna verkoopt het online op lieflifestyle.nl en via andere online kanalen. Het assortiment is echter zo groot geworden, dat het bedrijf zelf zegt nood te hebben aan dergelijke conceptwinkels. “Dit is bij uitstek de plek voor de consument om het lief! gevoel te ervaren, omdat hier alle producten onder één dak verkrijgbaar zijn”, zegt general manager Eric Van Dam aan RetailNews.
Ook de woonaccessoires die zijn ontwikkeld voor Leen Bakker en die verkrijgbaar zijn in de webshop van lief! lifestyle, zullen te vinden zijn in de webshop. Die samenwerking met Leen Bakker past volgens Van Dam perfect bij lief! lifestyle. “We zien dat consumenten zich de afgelopen jaren breder oriënteren. Samen met het feit dat Leen Bakker van nu ook niet de Leen Bakker is van vijf jaar geleden, zijn wij van mening dat er een goede fit is. Leen Bakker heeft een soort upgrade gemaakt en is modebewuster geworden”, zegt hij aan RetailNews.
Lief! lifestyle is ook nog altijd druk bezig met zijn ingang op de Duitse markt, maar heeft momenteel nog niet het juiste pand gevonden om ook daar een conceptwinkel te openen. “We willen met scherp schieten en niet met hagel. We hebben geen deadline gesteld, want het is belangrijk de perfecte locatie te vinden.”