Sfeer zelf bepalen
De winkel is luxueus ingericht met veel aandacht voor kleuren en licht. Er is ook een paskamer waar de klant zelf de sfeer kan bepalen, door bijvoorbeeld het licht aan te passen.
Daarnaast zijn er ook enkele digitale toepassingen te vinden in het filiaal, zoals een tafel met aanraakscherm, waar bezoekers meer informatie kunnen vinden over de producten van het merk.
Momenteel kan er nog niet online besteld worden in de winkel, maar die optie wordt binnenkort toegevoegd aan een touchscreen in de winkel. Verder worden er ook campagnebeelden getoond op verschillende schermen in de winkel en ook de geuren in de winkel kunnen worden aangepast.
Concept ook al in Nederland
In Nederland opende het merk al eerder een winkel met het nieuwe concept in Amsterdam. Ook daar wordt gebruik gemaakt van schermen en klanten kunnen er online bestellen via een tablet die de werknemers ter beschikking hebben. Hunkemöller zegt in Nederland nog op zoek te zijn naar een locatie voor een flagshipstore.
Hunkemöller heeft wereldwijd meer dan 600 vestigingen en het wil dat aantal nog flink uitbreiden naar 1.500. De keten wil zo marktleider worden op alle markten waar ze actief is.