RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Overname Forever 21 eindelijk rond

icon
Mode20 februari, 2020

Authentic Brands Group, Simon Property Group en Brookfield Property Group hebben een akkoord bereikt omtrent de overname van modeketen Forever 21. Samen willen ze het noodlijdende merk nieuw leven inblazen.

 

Verdeeld in drie

De eerste twee zullen elk 37,5% van de intellectuele eigendom en operationele activiteiten van de retailer bezitten, terwijl Brookfield de overige 25% in handen krijgt. Hun eerste opdracht: de sputterende verkopen weer aan de gang krijgen. Daarbij zal de klemtoon komen te liggen op trendy ontwerpen en een duurzamere toeleveringsketen. Via de introductie van digitale campagnes willen de nieuwe eigenaars zich vooral richten tot de Generatie Z.

 

 

“Forever 21 is een krachtig retailmerk met een ongelooflijk consumentenbereik en een schat aan onbenut potentieel“, zei CEO Jamie Salter van Authentic Brands. “We kijken ernaar uit om samen te werken met het Forever 21-team en onze partners. Samen zullen we de kernactiviteiten van het merk nieuw leven inblazen en contact maken met doelgroepen over de hele wereld via nieuwe producten en ervaringen.”

 

Eind van de crisis?

In september vorig jaar vroeg Forever 21 bescherming tegen schuldeisers via een zogenaamde Chapter 11-procedure. Die laat toe om de activiteiten verder te zetten en tegelijkertijd te werken aan een plan om de schulden af te bouwen, bijvoorbeeld door onrendabele vestigingen af te stoten. Volgens FashionUnited heeft de modeketen in totaal zo’n 200 internationale winkels gesloten.

 

Volgens ABG overlegt Forever 21 met verschillende verhuurders om de activiteiten in belangrijke regio’s voort te zetten. De modeketen zal zijn huidige eigen winkels in Midden- en Zuid-Amerika omzetten naar een samenwerkingsmodel met licenties. De nieuwe eigendomsgroep zal ook samenwerken met bestaande en nieuwe partners om Forever 21 verder uit te breiden. Het hoofdkantoor van Forever 21 blijft gevestigd in Los Angeles.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Zalando betreedt Luxemburg met eigen webshop en app

    Zalando heeft de digitale deuren geopend in Luxemburg met de lancering van een lokale webshop en app. Zo breidt de Duitse e-commercegigant zijn aanwezigheid in de Benelux verder uit.

  • icon
    Mode6 mei, 2025
    Onzekerheid weegt op Hugo Boss

    Somber gestemde consumenten stuurden de omzet en winst van Hugo Boss het afgelopen kwartaal omlaag. De modeketen focust op kostenbesparingen en een optimalisering van de inkoop.

  • icon
    Mode6 mei, 2025
    Skechers komt in handen van investeringsfonds

    Investeringsgroep 3G Capital koopt Skechers voor 9,4 miljard dollar (8,3 miljard euro). Het Californische sneakermerk, dat getroffen wordt door de invoertarieven van Donald Trump, verdwijnt hiermee van de beurs.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN