Vier maal duurzaam
Duurzaamheid wordt in het bedrijf op vier verschillende terreinen toegepast: toeleveranciers, product, bedrijfsvoering en maatschappelijke betrokkenheid. In het kader van die maatschappelijke betrokkenheid, zet de GSRD-stichting de schouders onder projecten die gericht zijn op onderwijs en ondernemerschap in de landen waar door G-Star Raw wordt geproduceerd.
De jury noemt G-Star Raw in een persbericht “een sieraad voor het Nederlandse bedrijfsleven” en is “onder de indruk van de bijdrage die direct en indirect wordt geleverd aan de prestaties van Nederlandse en buitenlandse retailers.” “Voortdurende productvernieuwing en sterke merken zijn, vooral in fashion, immers van groot belang voor een gezonde retailsector”, gaat de lofzang verder.
Het bedrijf heeft een duidelijke focus op zijn producten middels zijn “Just the product”-filosofie, maar verliest ook het belang van de aanzienlijke groep franchisenemers en hun medewerkers niet uit het oog en slaagt er steeds opnieuw in hen te overtuigen van de troeven en kwaliteit van het merk, meent de jury.
G-Star (de oorspronkelijke naam was trouwens Gap-Star) werd in 1989 opgericht in Amsterdam en eigende zich sindsdien een niet onbelangrijke plaats toe in de zeer competitieve jeansmarkt. Het resultaat mag er best wezen, met intussen meer dan 6800 verkooppunten, verspreid over zeventig landen. (GDW)