“Steeds grotere vraag”
“We merken een steeds grotere vraag naar G-Star Stores vanuit de markt“, stelt een woordvoerder van G-Star aan RetailNews. Eigen winkels zouden dan ook geen probleem vormen voor de mutibrandstores die ook G-Star verkopen: het merk zou zo alleen maar meer in de kijker zal lopen en dus ook bij multibrandstores beter verkopen.
Meer brandstores wil ook niet zeggen dat er minder andere verkooppunten zullen zijn. G-Star mikt namelijk op verschillende soorten consumenten en de verschillende verkoopkanalen worden daarbij los van elkaar gezien. “Waar de ene consument volledig op wil gaan in het G-Star DNA, zoekt de ander juist zijn ultieme look binnen een diversiteit aan merken”, vult de woordvoerder aan.
Ook in Duitsland zal het aantal brandstores flink groeien. Onlangs raakte bekend dat het huidige aantal van 45 winkels in Duitsland de komende jaren opgetrokken wordt naar honderd. Momenteel heeft G-Star al ongeveer tweehonderd winkels wereldwijd, waarvan vijftien in Nederland.