Hermès heeft een uitstekend derde kwartaal achter de rug: de omzet steeg met 16%, beduidend meer nog dan bij luxetopper LVMH. Vooral Japan steekt er bovenuit.
Aanhoudend momentum
Japanners kochten een kwart meer bij lederwarenmerk Hermès, maar ook op de andere markten presteerde het Franse luxelabel goed. In Azië steeg de omzet met 21%; op de Amerikaanse en Europese markt (exclusief Frankrijk) met 20%. De Franse thuismarkt klom met 22%, met dank aan zowel de terugkeer van koopgrage toeristen als loyale, lokale consumenten.
In totaal klokte de kwartaalomzet af op 3,4 miljard euro, 16% meer dan een jaar eerder. Het jaar was tot nu toe goed voor 22% meer omzet, wat neerkomt op ruim 10 miljard euro. Hermès is daarmee beter op weg dan klassieke luxeheld LVMH: de groep van Bernard Arnault maakte twee weken geleden een vertraagde groei van 9% bekend.
“De solide prestaties in het derde kwartaal weerspiegelen de aantrekkelijkheid van onze collecties over de hele wereld, met nog steeds een aanhoudend momentum in Azië en Noord- en Zuid-Amerika. Meer dan ooit, in een onzeker mondiaal klimaat, versterken we onze investeringen en teams om de groei te ondersteunen”, zegt CEO Axel Dumas over de prestaties. Winstcijfers maakt Hermès op dit moment nog niet bekend.