Cheap Monday, een voormalig jeanslabel van de H&M-groep, is terug van weggeweest. Het merk richt zich nu op de jongeren van Gen Z en is te vinden bij beperkte retailpartners, waaronder Asos.
Retro voor jongeren
Na de stopzetting in 2018 wegens tegenvallende verkoopcijfers, maakt Cheap Monday nu zijn comeback. Een beperkte collectie denimbroeken en -vesten van het label is voortaan te koop bij zusterketen Weekday (online en in sommige winkels) maar ook bij een aantal exclusieve partners. Eén van die partners is het Britse onlineplatform Asos.
De nieuwe collectie is duidelijk geïnspireerd door de huidige jongerencultuur en vormt een stevige knipoog naar de nu populaire Y2K-stijl: de mode van begin de jaren 2000, meteen ook de hoogdagen van het merk. De jonge Amerikaanse singer-songwriter Nessa Barrett is het gezicht van de eerste campagne, als extra bevestiging voor de Gen Z-doelgroep.
De denimcollectie bestaat uit zeven verschillende pasvormen voor vrouwen en zes voor mannen, van erg skinny jeans tot extreem loszittende modellen. “We hebben gespeeld met afwerkingen als vuil, spray, versleten en gescheurd in blauw-, zwart- en grijstinten. Deze jeans geven de essentie van Cheap Monday weer,” aldus Alice Shulman van overkoepelend merk Weekday.