Binnenkort lanceert H&M een nieuw, compact winkelconcept in België. Ook gaat de moderetailer meer H&M Home-afdelingen openen in ons land.
Makkelijke winkelervaring
Ondanks een sterke trend naar online blijft H&M investeren in fysieke winkels: de retailer optimaliseert voortdurend zijn fysieke winkelnetwerk. Nog dit jaar gaat H&M een nieuw, compact winkelformaat uittesten: een concept voor kleinere steden dat klanten een betere winkelervaring moet bieden. “Het is een concept dat we wereldwijd hebben ontwikkeld en dat we nog dit jaar naar België gaan brengen. Ik kan de locatie nog niet verklappen, want het contract is nog niet getekend”, zegt Pär Lindbäck, country manager voor Frankrijk, België en Luxemburg, in een interview met RetailDetail.
“Het gaat erom de juiste locatie én het juiste winkelformaat te vinden. Vroeger, in de periode voor de digitalisering, ging het enkel om locatie, locatie, locatie. Nu is het een combinatie van locatie en format.” Ook gaat de modeketen meer H&M Home-afdelingen toevoegen in een aantal Belgische winkels. In de recent vernieuwde Antwerpse vestiging werd die ook uitgebreid.