Het van oorsprong Zweedse modeconcern H&M lanceert komend voorjaar een volledig vernieuwde webwinkel in Nederland. De keten lanceert de online verkoop van kleding bovendien over een jaar in de Verenigde Staten.
Dat meldt Twinkle Magazine. Nederland was in 2006 het eerste land buiten Scandinavië waar H&M begon met e-commerce-activiteiten. Anno 2009 boekte de onderneming in Nederland online al een omzet van 80 miljoen euro. Cijfers over afgelopen jaar zijn nog niet bekend. De nieuwe webomgeving wordt in alle landen geïntroduceerd waar het bedrijf online actief is.
‘De shop zal meer in de website worden geïntegreerd. Verder wordt geïnvesteerd in winkelbeleving en functionaliteit’, zegt woordvoerder Elke Kieft van H&M. De onderneming boekte in het afgelopen boekjaar, dat liep tot eind november, een omzet van 12,2 miljard euro. Dit is een toename met 15 procent. Komend jaar opent H&M zo’n 250 nieuwe winkels en debuteert de formule in vijf nieuwe landen.