RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bijenkorf
  • Onderwerpen E-commerceMarketingPublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe kunnen online warenhuizen blijven bestaan?

icon
Mode25 oktober, 2023

(Publireportage) Van kleding over eten tot huishoudelijke apparaten: vandaag is àlles online te koop. Voor sommige producten lijkt dat nochtans niet zo vanzelfsprekend. Denk bijvoorbeeld aan cosmetica, parfum of andere luxeproducten. Daarvan zou je toch denken dat klanten ze eerst even willen zien of testen vooraleer ze tot een aankoop overgaan. Toch zijn er verschillende redenen waarom we massaal online aankopen blijven doen bij grote warenhuizen.

Toegankelijkheid en gemak

Hoewel een dagje shoppen absoluut zijn charme heeft, zijn we het met z’n allen gewoon geworden om vanuit onze zetel al onze aankopen te kunnen doen. Laten we eerlijk zijn, wie wil er nu in de rij staan in een warenhuis of parfumerie als je met een paar klikken dezelfde parfum online kunt bestellen? Online winkelen biedt ultiem gemak, 24/7, zonder gedoe en zonder dat je jezelf naar de winkelstraat hoeft te sleuren.

Uitgebreide keuzemogelijkheden

Op het web zijn de keuzemogelijkheden eindeloos; of je nu op zoek bent naar een speciale parfum of naar een uniek juweel van Gucci of Cartier. Als je goed genoeg zoekt, zul je online vast wel vinden wat je wilt. Bovendien heb je op webshops vaak een beter overzicht van het aanbod dan in een fysieke winkel. Is het item dat je zoekt tijdelijk uitverkocht? Veel webshops bieden de mogelijkheid aan je een herinneringsmail te sturen wanneer het item dat je wilt terug op voorraad is. Makkelijk toch!

Betrouwbare reviews en aanbevelingen

De derde reden waarom online warenhuizen kunnen blijven bestaan, zijn hun eigen klanten. Mensen vertrouwen op elkaar, dat is niets nieuws. Voordat we onze centen uitgeven aan een flesje parfum, een dure jas of een mooi paar schoenen, willen we er zeker van zijn dat we waar voor ons geld krijgen. Online platforms bieden vaak gedetailleerde productrecensies en aanbevelingen van andere klanten. Deze eerlijke meningen kunnen ons helpen beslissen en ons zekerder maken om een bepaald item online te kopen.

Exclusieve online aanbiedingen

Luxemerken bieden vaak online deals en kortingen aan die je zelden in fysieke winkels zult vinden. Dit trekt niet alleen nieuwe klanten aan, maar ook bestaande klanten zijn hierdoor geneigd om hun aankopen online te doen. Zeker voor duurdere items van merken zoals Saint Laurent of Chanel kunnen online aanbiedingen erg aantrekkelijk zijn voor potentiële kopers.

Vaste klanten

Klanten die al eens eerder een online aankoop hebben gedaan bij een online warenhuis, zullen geneigd zijn om dit in de toekomst meer te doen als hun eerste ervaring positief was. Bovendien verkopen online warenhuizen heel wat items die klanten vaker dan één keer kopen. Denk bijvoorbeeld aan parfum of een goede dagcrème. Wanneer je flesje of potje leeg is, kun je gemakkelijk hetzelfde online opnieuw kopen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group, het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN