“Op koers”
Het is al het vijfde jaar op rij dat de omzet van Hugo Boss groeit. Dankzij die groei behaalde het bedrijf de doelstellingen die het in november van vorig jaar stelde. De verkoop in de eigen winkels groeide in 2014 sterk, dankzij een uitbreiding van het aantal vestigingen. Op vergelijkbare basis bleef de verkoop stabiel. Ook de collecties voor vrouwen presteerden beter dan andere afdelingen binnen het bedrijf. De EBITDA groeide met 5 procent naar 591 miljoen euro, vergeleken met 565 miljoen euro in 2013.
“In 2014 toonden we dat we op koers blijven, zelfs in moeilijke marktcondities. Terwijl de mode-industrie stagneert of zelfs krimpt op veel markten, zijn wij duidelijk gegroeid.”, zegt Claus-Dietrich Lahrs, CEO van Hugo Boss. “2015 zal niet gemakkelijk worden met veel economische en politieke onzekerheden, maar we zijn zeker dat het opnieuw een jaar van groei zal zijn voor Hugo Boss.”
China in eigen beheer
Hugo Boss heeft ook laten weten dat het voortaan zelf de controle heeft over al zijn activiteiten in Korea en het Midden-Oosten. Het heeft ook de laatste franchisewinkel in China overgenomen. In Korea zal Hugo Boss daardoor 17 franchisewinkels overnemen, terwijl het in China vanaf april 2015 21 franchisewinkels zelf zal besturen. Dat is het gevolg van een buy-out van de Chinese partner Rainbow Group vorig jaar. Hugo Boss heeft ongeveer 130 winkels in China.
In het Midden-Oosten wil Hugo Boss bovendien een eigen distributiecentrum bouwen, dat vanaf januari 2016 in gebruik moet genomen worden.