Hugo Boss gaat door op zijn elan: na een recordomzet in 2022 zag de Duitse modegroep de verkoop opnieuw met 21% groeien in het eerste halfjaar van 2023.
Strategische oefening
In de eerste jaarhelft boekte Hugo Boss een omzet van 1,9 miljard euro, 21% meer dan een jaar voordien. Indrukwekkend, want 2022 was al een recordjaar voor de modespeler. Ook de nettowinst ging fors hoger, met 35% naar 116 miljoen euro. Het bedrijf groeit hard in alle markten, zowel met mannen- als damesmode.
De sterke cijfers zijn het resultaat van een ingrijpende strategische oefening die het bedrijf in 2021 inzette. Het merk zet sterker in op informele kledij met aangepaste collecties per leeftijdsgroep, en gaat ook voluit voor digitalisering. Dat loont, zoveel is duidelijk.
Eerder dit jaar verwachtte topman Daniel Grieder nog dat de groei zou vertragen, maar daar is voorlopig dus weinig van te merken. Daarom verhoogt het bedrijf nu de verwachtingen voor het hele jaar: de omzet zal tussen de 12 en 15% stijgen en voor het eerst de kaap van de vier miljard euro overschrijden. Tegen 2025 wil Hugo Boss meer dan vijf miljard euro omzetten.