Hugo Boss boekte vorig kwartaal 13% meer omzet, maar die groei komt met een hoge prijs. Analisten en beleggers zijn ontgoocheld door de resultaten, die zware investeringen blijven vereisen.
Blijven investeren
In het vierde kwartaal haalde Hugo Boss 1,18 miljard euro aan omzet: de Europese consument aarzelde, maar in Noord-Amerika en Azië was er wel flinke groei. In Azië steeg de omzet zelfs met een derde, vooral dankzij nieuwe klanten. Over het hele jaar klom de omzet naar 4,2 miljard euro, tegenover 3,65 miljard een jaar geleden.
De brutowinst (EBIT) steeg met ruim 20% tot 410 miljoen euro, maar toch vinden analisten de prestaties tegenvallen. Ze koesterden niet alleen hogere verwachtingen, maar vinden ook dat Hugo Boss wel erg veel moet blijven investeren om de omzetgroei aan te houden. Ze verwijzen dan naar de forse marketinguitgaven, maar ook naar de plannen om het distributiecentrum uit te breiden en het hoofdkantoor te vernieuwen. Voor die laatste twee projecten trekt het Duitse merk 200 miljoen euro uit.