Hunkemöller heeft vandaag in Utrecht de eerste Nederlandse vestiging van zijn sportmerk HKMX geopend. De primeur was voor het winkelcentrum Hoog Catharijne.
Sportschool
De winkel van 94 m² kreeg een interieur gebaseerd op de sportschool, waarbij banken en balletbarren worden gebruikt om producten te presenteren. Daarnaast is er een volledige muur gewijd aan de sportbeha, waar klanten via een touchscreen op zoek kunnen naar de juiste sportbeha, afhankelijk van het intensiteitsniveau.
“We hebben de winkel ontworpen met ‘Shero’ – onze belangrijkste vrouwelijke klant – in gedachten. De HKMX-collectie straalt fashion design uit en de winkel ook, maar dan wel met een sportieve twist en authentieke details. Onze omni-channel expertise is geïntegreerd in functies als een mobiele POS-systeem. Een speciale geur en passende muziek creëren een energieke vibe en een plezierige shoppingervaring”, zegt retailervaringsmanager Britta Hall.
HKMX werd 2,5 jaar geleden gelanceerd en haalde in 2016 een omzet van 20 miljoen euro. De komende vijf jaar wil Hunkemöller een vijftigtal vestigingen van de keten openen.