Het gaat om vier setjes in rood en zwart met gouden accenten, bericht Fashion United. Dekkers zegt tot nu toe vrijwel altijd nee te hebben gezegd tegen verzoeken van winkelketens voor een speciale collectie, maar is de tijd nu rijp. Zelf noemt ze het een ‘sympathieke actie’, vrij van te grote commerciële invloed. “Het zijn maar vier sets. Het is vooral een geste naar de consument. Als ontwerper ben je bijna arrogant als je geen samenwerking aan gaat.” Haar enige eerdere commerciële samenwerking betrof een alliantie met De Bijenkorf twee jaar geleden.
Voor Hunkemöller is de samenwerking een nieuwe stap in de vernieuwde koers van de onderneming, die wil uitgroeien van retailer naar merk. Daartoe was eerder al Sylvie van der Vaart aangetrokken als het nieuwe gezicht. “Het is een goede samenwerking tussen de beste lingerieontwerpster in Europa en Hunkemöller, met zeshonderd winkels en een omzet van bijna een half miljard euro, de grootste lingerieretailer in Europa”, zegt topman Philip Mountford van Hunkemöller.