Hunkemöller is de best gewaardeerde lingeriewinkel onder Nederlandse vrouwen en mannen. Het is de derde keer op rij dat de winkelketen beslag legt op de eerste plaats in het jaarlijks door marktvorsers GfK in samenwerking met modeblad Textilia georganiseerde onderzoek. Onder vrouwen eindigt LinCHérie op de tweede plaats met een minimale achterstand, gevolgd door Livera. Onder mannen zijn Livera en Bijenkorf de nummers twee en drie zijn.
Prijs blijft voor consumenten het belangrijkste aspect als het gaat om de beoordeling van lingeriezaken. Het verschil tussen Hunkemöller en LinCHérie zit hem vooral in de aanbiedingen bij de nummer één. Voor vrouwen is service het afgelopen jaar belangrijker geworden. Bij mannen is collectie een belangrijke tweede reden om voor een winkel te kiezen.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 7300 consumenten. Hunkemöller heeft een druk jaar achter de rug. In november 2010 werd bekend dat eigenaar Maxeda de keten verkoopt aan investeerders PAI Partners.