Na Lidl, Aldi en Zeeman heeft nu ook Ikea een eigen fancollectie. In oktober zijn T-shirts, hoodies en uiteraard vissershoedjes van Ikea in beperkte oplage via de webshop te bestellen.
40 jaar Ikea in België
Te laat voor de festivalzomer en net toen we dachten het allemaal gezien te hebben, komt ook Ikea België met een eigen kledingcollectie. Onder de naam ‘Aurtiende’ lanceert de meubelketen een ‘limited edition’ streetwearcollectie, die meteen doen denken aan de fancollecties van onder andere Aldi en Zeeman.
De collectie bestaat uit T-shirts of hoodies met het Ikea-logo, vissershoedjes en de gekende draagtassen van de retailer. Voor de gelegenheid breidt de blauw-gele formule zijn kleurenscala uit met fel roze, groen, zwart en wit. De collectie is vanaf 1 oktober in beperkte oplage enkel online beschikbaar.
De aanleiding voor de collectie is het 40-jarige jubileum van Ikea in België. Voor de lokale campagne trokken enkele Ikea-medewerkers en lokale creatievelingen op pad om de collectie in beeld te brengen. Zij konden de collectie als eersten ontdekken, testen en onder de aandacht brengen bij het grote publiek.