Het Antwerpse breigoedlabel Howlin’ heeft een wel erg creatieve pop-upwinkel geopend in Seoul, de hoofdstad van Zuid-Korea. RetailDetail bezocht het roze pluchenberenparadijs op RetailHunt.
Kunst van Bent Van Looy
Howlin’, het Antwerpse breigoedlabel van broers Jan en Patrick Olyslager, zet zijn wereldwijde expansie voort met de recente opening van een pop-upboetiek in de bruisende Seongsu-wijk in Seoul. De winkelruimte kwam er in samenwerking met het Zuid-Koreaanse modeplatform 29CM en telt twee verdiepingen voor een multidisciplinaire invulling.
Op de verdieping is één expo te zien met kunstwerken die Bent Van Looy creëerde voor het merk. De kunstwerken zijn geïnspireerd door diverse breistijlen van Howlin’, zoals Psycho Killer, Mr Nervous en The Blue Magician. Bezoekers vinden er ook het kortverhaal ‘To Holy Dance and Back Again’. In december komt de tentoonstelling naar België.
Pinky Pie Shaggy Bear
Speciaal voor de opening ontwierp Howlin’ nog de “Pinky Pie”-collectie, die exclusief verkrijgbaar is in Seoul. De eerste klanten krijgen er ook een Pinky Pie Shaggy Bear-sleutelhanger bij. De pop-upboetiek opende haar deuren op 12 oktober en loopt gedurende zes weken. Tijdens de Retailhunts deze maand in Seoul, ging RetailDetail er langs.
Howlin’ – wat ‘stinkt’ betekent in een Schots dialect – focust op truien en accessoires in shetlandwol gemaakt in ateliers in Schotland en Ierland. Het merk wordt wereldwijd verkocht bij 200 multimerkenboetieks, waaronder Mr Porter (Londen en New York) en Beaker in Zuid-Korea.