In Leidschendam test C&A een vernieuwd retailconcept dat nog meer inzet op zintuiglijke beleving. De winkel dient als “learning lab” om meer te leren over de behoeften en wensen van de klant. Ontdek hier de foto’s.
Zintuiglijke reis
De volledig vernieuwde winkel heeft een verkoopoppervlakte van 2.350 m² over drie verdiepingen in Westfield Mall of the Netherlands, het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland. C&A biedt shoppers hier naar eigen zeggen “een nieuwe zintuiglijke reis door middel van visuele, voelbare en akoestische prikkels en geurbeleving.”
Een verbeterde klantenflow nodigt klanten uit om zich te laten inspireren door het assortiment, zodat iedereen de gewenste stijl en maat vindt in een aangename en interactieve omgeving. Om shoppers onder te dompelen in het merk C&A, zet de retailer alle middelen in: licht, beeldmateriaal, meubels, natuurlijke attributen, de akoestische ambiance en de keuze van geuren langs de belangrijkste touchpoints.
Waardevolle kennis
De conceptwinkel wordt ingezet als een laboratorium om meer te leren over de behoeften en wensen van de klant, als onderdeel van de moderniseringsstrategie van het modebedrijf, zegt CEO Giny Boer: “C&A richt zich op het moderniseren van haar winkelportfolio en klantenbeleving, en zorgt voor een consistente look & feel in al onze verkooppunten. Deze nieuwe winkel in Leidschendam zal ons waardevolle kennis opleveren om toe te passen in verschillende winkelconcepten en ons helpen onze klanten nog beter te bereiken.”
In de zomer van 2023 zullen meer dan duizend winkels over heel Europa vernieuwd zijn, meldt de retailer.