Frisdrankmerk Coca-Cola opende vorige week zijn eerste Europese modewinkel in het Londense Covent Garden. Shoppers vinden er een waaier aan exclusieve kledij en modeaccessoires in beperkte oplage.
Europese primeur
In de Londense winkel kunnen shoppers “de ware magie van Coca-Cola” beleven, zegt het persbericht. Het aanbod omvat exclusieve kledingstukken en accessoires die het resultaat zijn van samenwerkingen tussen het frisdrankmerk en bekende modemerken en -designers, waaronder Lee, Soho Grit, Herschel en Staple.
Ook duurzaamheid is een thema in de conceptwinkel: je vindt er bijvoorbeeld kledij gemaakt van gerecycleerd plastic en herbruikbare drinkbussen. Bovendien kan je er drankblikjes laten personaliseren. In de Verenigde Staten opende Coca-Cola al eerder gelijkaardige modewinkels.
“Deze winkel is voor ons een kans om Coca-Cola fans te voorzien van een premium assortiment van mode en verzamelobjecten, en nieuwe manieren om onze dranken te ervaren. Door middel van een collectie producten gemaakt van gerecycleerde materialen geeft het ons ook een geweldige kans om onze duurzaamheidsbeloften met mensen te delen en hen mee te nemen op onze reis naar een Wereld Zonder Afval”, zegt retaildirecteur Michelle Moorehead van The Coca-Cola Company.