Foot Locker geeft in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht het startschot voor de uitrol van zijn nieuwste Reimagined-winkelconcept in de Benelux. Het is pas de derde vestiging ter wereld die het nieuwe concept mag verwelkomen.
Samen sneakers passen
De Foot Locker-winkel in Hoog Catharijne steekt in een nieuw jasje: na New Jersey en Parijs is het pas de derde vestiging die het nieuwe Reimagined-winkelconcept aangemeten krijgt. Toch wil de keten volgend jaar liefst twee derde van zijn winkels met het nieuwe concept uitrusten.
Foot Locker wil met het ontwerp een modernere en klantgerichte winkelervaring brengen, waar “sneakercultuur”, storytelling en betere zichtbaarheid voor de merkpartners centraal staan. Het nieuwe concept, niet zonder Amerikaans zelfbewustzijn beschreven als de “store of the future”, heeft onder meer een zone speciaal voor de nieuwste releases, interactieve displays en een gezamenlijke paszone die klanten moet verbinden en een gemeenschappelijke ervaring wil bezorgen.
Lace Up-plan
In de Sneaker Hub kunnen klanten bovendien terecht voor maatwerk, veterservices en persoonlijke ervaringen via het FLX-loyaliteitsprogramma. De medewerkers krijgen dan weer digitale tools die helpen met voorraadbeheer, flexibele bestelopties en een efficiënter betaalproces.
De introductie van het Reimagined-concept sluit aan bij het strategische Lace Up-plan, dat Foot Locker vorig jaar lanceerde. Dit plan focust op modernisering, groei en een verbeterde merkconsistentie. Het doel is dat tegen eind volgend jaar twee derde van de Foot Locker-winkels wereldwijd voldoet aan de nieuwe merkstandaarden.