Vandaag opent moderetailer Mayerline z’n nieuwe flagshipstore in Antwerpen. Het winkelconcept verzoent fysieke en digitale elementen in een warme en uitnodigende belevingswereld.
Schermen en QR-codes
In de Antwerpse Huidevetterstraat pakt Mayerline uit met een flagshipstore die een hotspot wil zijn voor elke vrouw met een maatje of een jaartje meer. De nieuwe winkel zet de collectie, het vakmanschap en de ambachtelijke kennis van het modelabel in de kijker. Nieuw is bijvoorbeeld de gratis retouchedienst Atelier Mayerline.
Vooral opvallend is hoe het winkelconcept de rol van een fysiek winkelpunt in een fygitale shoppingwereld herdefinieert. Levensgrote beeldschermen tonen een digitale catwalk, inspiratiefilms en video’s over de productie van de collectie in de ateliers. Via QR-codes in de etalage kunnen voorbijgangers online de stukken raadplegen die ze in de etalage zien. Tablets met ‘shop-the-look’-opties en digitale diensten als click & collect, thuisbezorgen of check & reserve maken al jaren deel uit van de omnichannelaanpak van Mayerline.
Superieure winkelbeleving
“We hebben ontzettend geïnvesteerd in omnichannelservices die bedacht zijn vanuit diverse klanteninvalshoeken”, zegt marketingmanager Katrien De Cannière. “In Antwerpen komt dat samen in een superieure winkelbeleving die een natuurlijke blend van dat alles is. Hoeveel technische kennis en digitale gadgets we ook hebben; voor ons is het belangrijk dat dat op een bijna onzichtbare, vanzelfsprekende manier samenkomt in een omgeving waar het als shopper aangenaam toeven is.”
Mayerline viert dit jaar haar 65ste verjaardag en lanceert nu een campagne die onder het motto ‘(B)older’ verder bouwt op het “age en body positivity“-verhaal van het merk, dat al een tijd verkiest om uitsluitend met mature en realistische modellen te werken.