Het Antwerpse modewarenhuis SKM heeft zijn interieur vernieuwd: met corners van meer dan 250 merken en een totale oppervlakte van meer dan 5.000 m² claimt de winkel de grootste multimerkenboetiek van België te zijn. Bekijk hier de foto’s.
Connotatie verbeteren
SKM, een begrip langs de A12, zit in een nieuw jasje. De verbouwingen moeten de modewinkel van zijn stoffige imago afhelpen. “De connotatie bij veel Vlamingen, die er al lang niet meer of nog nooit winkelden, zat niet goed”, zeggen Dominique Somers en Steven De Hertogh, die de winkel in 2016 overnamen.
Het nieuwe interieur zet in op een boetiekbeleving, geordend op stijl en “inspirerende hoekjes en kantjes”. De inrichting is met zijn organische vormen gebaseerd op het vrouwelijk lichaam en op het ambacht van het naai- en herstelwerk, klinkt het. Het interne naaiteam doet immers herstellingen en retouches ter plaatse, eventueel terwijl klanten iets drinken of eten in de in-house bistro.
SKM – oorspronkelijk Sukses Kleding Meijers – lanceert tegelijk een nieuwe campagne, die mensen centraal stelt en niet de maten. “Shoppen bij SKM, da’s maatwerk. Of je nu jong, oud, kort, lang, zwaar, mager, goed op de been bent of in een rolstoel zit. Lange armen, korte benen, het maakt niets uit”, klinkt het. De boetiek was vroeger met name gespecialiseerd in ‘grote maten’, maar is onder de nieuwe eigenaars al een tijdje aan het herpositioneren.