De nieuwe flagshipstore van mannenmodemerk State of Art in Antwerpen toont dat vernieuwing en respect voor de oorsprong er hand in hand gaan. De winkel is ook een eerbetoon aan oprichter Albert Westerman.
Een hart voor textiel
State of Art pakt uit met een een nieuw winkelconcept in een van de drukst bezochte winkelstraten in hartje Antwerpen: de Huidevettersstraat. “Deze nieuwe winkel is de manifestatie van ons vernieuwde merk en de manier waarop wij klanten willen ontvangen. Een manier die toont dat vernieuwing en respect voor onze roots hand in hand gaan”, zegt verkoopdirecteur Kristof Baeten.
Met de hulp van een designstudio ging het mannenmodemerk terug naar de kern: “Wave of Engagement maakte duidelijk dat we iets unieks in handen hadden. We zijn geëvolueerd van Oost-Nederlands familiebedrijf naar internationale bedrijfsfamilie. Maar onze kern veranderde niet: we zijn nog altijd vakmensen pur sang, met een hart voor textiel én voor elkaar.”
Rijke historie
Achter ieder detail schuilt een doordachte verwijzing naar de rijke historie van het bedrijf. De winkelindeling baseert zich op de rijen breimachines die ooit in de fabriek in Lichtenvoorde druk ratelden. Ook de speciaal ontworpen hanglamp met de unieke vloeiende structuur van garen hint naar het weefgetouw van de breimachines. De kassa heeft het kenmerkende lak- en lijnwerk van een Porsche, de grote passie van oprichter Albert Westerman.
Ook technologie speelt een merkondersteunende rol in het nieuwe winkelontwerp. Digitale schermen brengen branded content in de winkel. “We willen delen wat onze ontwerpers inspireert en hoe vakmanschap in z’n werk gaat.” In de paskamers bevindt zich een interactieve kiosk waar klanten, bijgestaan door adviseurs, items die niet voorradig zijn meteen kunnen bestellen en laten leveren.