Veritas gaf zijn vlaggenschipwinkel in het centrum van Brugge een ingrijpende make-over: het nieuwe winkelconcept plaatst inspiratie meer dan ooit centraal. Tegelijk wordt het productaanbod nog uitgebreid.
Wolwand als blikvanger
De volledig vernieuwde winkel in de Brugse Steenstraat heropende op zaterdag 4 maart de deuren. Veritas verbouwde het historische winkelpand tot een moderne flagshipstore met een high-end uitstraling. De winkel voelt ruimer aan, hoewel het hele assortiment nu op het gelijkvloers werd samengebracht.
In de vernieuwde vlaggenschipwinkel wil Veritas zijn klanten inspireren met ‘corners’ en een breed aanbod trenditems. Digitaal speelt een grote rol, met QR-codes die verwijzen naar inspirerende content, zoals breipatronen. Klanten vinden in de winkel een erg uitgebreide doe-het-zelfcorner, met als blikvanger de wolwand die de nieuwste kleurentrends toont.
Pilootproject
Nieuw is een corner met compressiekousen: zowel sportkousen als neutrale compressiepanty’s, -kousen en sokken. Met dit nieuwe aanbod wil Veritas alle Belgen aanzetten om van het dragen van compressiekousen een dagelijkse gewoonte te maken.
De verbouwing in Brugge is een pilootproject voor Veritas, waarbij voor het eerst een bestaand pand in een volledig nieuw jasje wordt gestoken. “Onze vestiging in Brugge vormt voor ons een erg belangrijk winkelpunt, omdat we er zo’n breed en gevarieerd publiek aanspreken”, zegt CEO Corneel De Maeyer. De retailer verwelkomt hier immers niet enkel vaste klanten, maar ook heel wat nationale en internationale toeristen.