Schoenenketen Invito zal vanaf oktober weer online actief zijn. Bovendien moeten er op korte termijn opnieuw een aantal fysieke vestigingen komen van de keten, die mee ten onder ging bij het faillissement van de Macintosh Retail Group.
100 procent levensvatbaar
Toen eind 2015 Macintosh het faillissement aanvroeg, sloot ook de webshop van Invito, maar in oktober komt er dus toch een nieuwe wenshop. Dat heeft algemeen directeur Peter van den Hurk gezegd in een interview met Schoenenvisie. In juli was het nieuws al naar buiten gekomen dat de ketens van Macintosh tot eind dit jaar de tijd hadden om een eigen digitaal platform op poten te zetten. Tot die tijd mochten ze nog gebruik maken van het bestaande platform.
Van den Hurk heeft bovendien een goed oog in de toekomst van Invito. “Op basis van de omzetcijfers van de afgelopen jaren kan ik niet anders dan concluderen dat Invito voor 100% levensvatbaar is. Er is nog steeds ruimte in de markt voor een jonge, hippe keten. Uit gesprekken met de voormalig inkoopster en bedrijfsleider bleek dat er bij Invito zelf niets rigoureus mis ging, al moest de inkoopafdeling soms met een beperkt budget werken omdat er niet meer geld kon worden vrijgemaakt”, zegt hij aan Schoenenvisie.
Binnenkort zullen er dan ook nieuwe vestigingen openen in Breda en Den Haag, met een andere filosofie dan de filialen die de deuren openden onder leiding van Macintosh. In de toekomst moet de keten groeien naar 25 filialen.