Jeans Centre opent vandaag de deuren van haar nieuwe winkel aan de Spuistraat in Den Haag. De formule wil met het nieuwe concept een uitrol naar meer winkels in de grote steden.
Concept biedt service
Het pand met drie verdiepingen in hartje Den Haag is ingericht volgens het nieuwe concept, dat de klant een ‘denim experience’ aanbiedt. “Deze winkel ademt waar we voor staan en denim speelt hierin een hoofdrol”, geeft CEO Peter Berg aan. “Het stoere en authentieke van ons merk zie je terug in het hout en staal van het interieur en in de denimgerelateerde accessoires”.
De nieuwe winkel biedt een koffiebar en een coupeuseservice in de winkel: daar kan de klant direct en gratis een jeans korter laten maken. Bij de jeanswand zoeken vakkundige medewerkers samen met de klant naar de juiste fit en maat. Is deze niet op voorraad dan kan de klant het artikel gratis thuisgestuurd krijgen. In de winkel hangt een groot scherm waarop de klant direct kleding kan bestellen als het gewenste item hier niet te verkrijgen is. Op deze manier zijn alle maten en fits voor de klant beschikbaar.
In de Mobile Mirror, een vertragende spiegel, ziet de klant bovendien hoe zijn of haar jeans er aan de achterkant uit ziet. “Er is gekeken naar de totaalbeleving en gemak voor de klant”, aldus Peter Berg. Ook de app, die Jeans Centre eerder lanceerde, helpt bij het zoeken naar de juiste jeans. Ook andere mogelijkheden om het concept verder te versterken, werden onderzocht: zo heeft de winkel in Eindhoven vorig jaar een lab geopend waar testen en innovaties in serviceverlening en klantenvriendelijkheid worden uitgevoerd.
Beleving voor jongere doelgroep
Met dit concept wil Jeans Centre, naast de huidige klant, ook de groep van 25 tot 35 jaar aanspreken. Peter Berg: ”De beleving die voor deze groep belangrijk is, klopt in dit concept. De deskundigheid is in al onze winkels te vinden, maar in dit concept is extra focus gelegd op de beleving door het interieur. Daarnaast is de collectie uitgebreid met items die exclusief in Den Haag verkrijgbaar zijn.”
Jeans Centre dat ruim 40 jaar bestaat, heeft bijna 100 winkels in heel Nederland en een webshop. De formule brengt jeans van diverse merken, zoals Garcia Jeans, Tripper, Rockford Mills, Image, Wrangler, LTB, Chief, Pilot en Cars.