RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Het unieke groeiverhaal van Street One en Cecil

icon
Mode17 december, 2019

(publireportage) Met de merken Cecil en Street One schrijft CBR Fashion Group een uitzonderlijk verhaal. De modegroep ziet nog flink wat expansiemogelijkheden in de Benelux en is daarom op zoek naar zelfstandige partners die willen bijdragen aan een opmerkelijke successtory. 

 

100 nieuwe winkels

Erg vaak komen Cecil en Street One niet in het nieuws, maar het verhaal is echt wel uniek, vertellen Michael Doerell (head of sales international) en Marc Bierkens (country manager Belux) aan RetailDetail: “Wat wij in 2019 gerealiseerd hebben, verbaast heel wat waarnemers. We hadden in Europa wel 400 bouwprojecten lopen: zo’n 300 shop-in-shop concepten en meer dan 100 nieuwe stand-alone winkels, waarvan 34 in de Benelux, 10 in België. Het gaat om partner stores, wat betekent dat zelfstandige ondernemers geloven in ons concept.”
 

Ook voor 2020 toont het bedrijf zich ambitieus: er is nog heel wat potentieel voor bijkomende winkels en verkooppunten. Wat maakt het succes van Cecil en Street One? “Ons voordeel is dat we ons ten volle kunnen concentreren op ons product en onze consument, wij hebben een stabiel team en worden ondersteund door een investeerder met een langetermijnvisie.”

 

Draagbaar en betaalbaar

Het product is één van de succesfactoren in dit groeiverhaal. De twee merken van de groep zijn complementair en richten zich tot een interessante doelgroep die door andere labels soms wat verwaarloosd wordt: een vrouw van alle leeftijden, die jong van geest is. “Deze consument wil geen high fashion, maar wel elke dag iets leuks om te dragen. Ze verwacht kwaliteit met oog voor detail.”
 

Street One onderscheidt zich met vlot draagbare en betaalbare dameskledij voor elke dag. Makkelijk te combineren stukken met een vrouwelijke, hedendaagse look, een uitstekende kwaliteit en perfecte pasvormen. Cecil heeft een wat sportiever karakter: typerend voor het merk zijn de comfortabele pasvormen en de flatterende snit. “Dit is een modemerk voor iedereen, dat ook grotere maten beschikbaar heeft. We hebben een zeer trouw publiek, er zijn maar weinig alternatieven in dit marktsegment.”
 

Cecil en Street One brengen elk wel twaalf collecties per jaar op de markt. “Tussen bestelling en levering zitten slechts 90 dagen, wat een zeer concurrentiële termijn is in ons segment. Bovendien bieden we een groot pakket ‘never out-of-stock’- en ‘quick response’-artikelen waarmee winkeliers flexibel hun voorraden kunnen aanvullen. Die items zijn goed voor een groot aandeel van de winkelomzet. Door deze manier van werken hebben ondernemers minder last van slapend kapitaal. Wij weten op elk moment exact welk artikel er verkocht wordt: welk model, welke kleur, welke maat… en we kunnen daardoor ook snel reageren.”

 

Expansiekansen

In België en Luxemburg zijn Cecil en Street One nu aanwezig in ongeveer 280 verkooppunten, in Nederland zijn het er 550. Die cijfers slaan op alle verkoopkanalen opgeteld: multimerkenwinkels, standalone winkels en shop-in-shops. “Er is nog veel expansiepotentieel in België: doordat we kleinere winkels openen, zijn we flexibel en liggen er veel mogelijkheden open.” De winkels zijn 100 à 150 vierkante meter groot. “Dat is ons DNA, dat concept is altijd onveranderd gebleven.” Qua inrichting ogen de verkooppunten warm, met gebruik van hout en kwaliteitsmaterialen.
 

Het bedrijf opent boetieks van Street One, van Cecil of van beide merken in één winkel. “Onze kracht zit in de focus op deze twee merken. We hoeven onze aandacht niet te versnipperen over tien verschillende collecties, voor mannen, kinderen, klassiek, sportief… Bovendien zijn onze merken complementair. In het winkelcentrum Knauf Shopping in het Luxemburgse Pommerloch bijvoorbeeld, hebben we zowel een winkel van Street One als van Cecil. Ze beconcurreren elkaar niet, ze vullen elkaar aan.”
 

Welke type locaties verkiest CBR Fashion? “We waken erover dat onze partners geld kunnen verdienen, we kijken naar de balans tussen kosten en opbrengsten. Dat onderzoeken we nauwgezet, we rekenen ons niet rijk. Daarom opteren we voor interessante, goed gelegen panden die ook betaalbaar zijn, zodat ondernemers vanaf de eerste winkel winst kunnen maken. De vastgoedmarkt verandert wel: winkelcentra tonen zich flexibel, ze kijken naar een evenwichtige mix, en dat biedt opportuniteiten. Met onze merken voegen we iets toe aan het bestaande aanbod. In shoppingcenters zijn er nog wel wat kleinere panden beschikbaar. We kunnen bovendien snel schakelen: onze systemen laten toe om op korte termijn winkels te openen en met de juiste collecties te vullen.”

 

Gedreven lokale partners

Voor zowel Cecil als Street One is de retailer nu op zoek naar partners die willen meestappen in het groeiverhaal. Bestaat er zoiets als een ideaal profiel? “We hebben liefst mensen met ervaring en lokale marktkennis, maar gedrevenheid is minstens even belangrijk. Soms begint het met een shop-in-shop van 30 vierkante meter in een bestaande winkel, met ons meubilair, waarna de ondernemer dan een eigen winkel opent als store partner of multibrand partner met de twee merken. We zien ook dat mensen uit de verkoop de drang voelen om voor zichzelf te beginnen en een winkel te openen. Met gedreven, gemotiveerde salespersonen werken we graag samen. We kijken voor elke locatie naar de passende investering, dus je kan op korte termijn geld verdienen. Wanneer de zaken goed gaan, openen ondernemers vervolgens meer winkels. We zien dat bestaande partners doorgroeien, en dat vinden wij prima: ons succesverhaal is grotendeels te danken aan een goede samenwerking met gedreven, lokale partners.”

 

Over CBR Fashion Group

Het moederbedrijf achter modemerken Cecil en Street One, CBR Fashion Group, is één van de drie grootste damesmodespelers in Duitsland, met 1200 medewerkers. De merken van de groep zijn aanwezig in zowat 8.200 verkooppunten in 19 Europese landen. De omzet bedroeg 565 miljoen euro in het boekjaar 2018. Sinds begin 2018 is het bedrijf in handen van investeringsmaatschappij Alteri Investors.

 

Ook interesse om samen te werken met Cecil en/of Street One? Dat kan als multimerkenpartner, met een shop-in-shop formule of als volwaardige store partner. Contacteer country manager Marc Bierkens: Marc.Bierkens@de.street-one.com

Voor praktische vragen kan u terecht bij het CBR Fashion Service Team:

Schaliënhoevedreef 20 C, 2800 Mechelen – Tel: +32 15 29 90 00

Bezoek onze showrooms: Fashion Gardens – Atomiumlaan 1, 1020 Brussel

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode9 mei, 2025
    The Fashion Store ambieert 50 winkels

    Vrijdagochtend opende The Fashion Store een tweede winkel in Hasselt, de 22ste in Vlaanderen. Op termijn ziet de modeketen potentieel voor wel vijftig winkels.

  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Zalando betreedt Luxemburg met eigen webshop en app

    Zalando heeft de digitale deuren geopend in Luxemburg met de lancering van een lokale webshop en app. Zo breidt de Duitse e-commercegigant zijn aanwezigheid in de Benelux verder uit.

  • icon
    Mode6 mei, 2025
    Onzekerheid weegt op Hugo Boss

    Somber gestemde consumenten stuurden de omzet en winst van Hugo Boss het afgelopen kwartaal omlaag. De modeketen focust op kostenbesparingen en een optimalisering van de inkoop.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN