LolaLiza is straks ook te vinden in multimerkenwinkels in binnen- en buitenland. Retailers kunnen voortaan rechtstreeks bij het Belgische merk bestellen.
Zonder agent
LolaLiza is zich aan het vernieuwen: vorig jaar lanceerde de Belgische kledingretailer een nieuwe slogan en branding, terwijl het bedrijf ook naar een nieuw hoofdkantoor verhuisde in hartje Brussel. Nu zet het merk de stap naar internationale groothandel.
Via een samenwerking met het platform Fashion Cloud kunnen retailers van overal online en zonder tussenpersoon bestellen bij LolaLiza. Vier dagen later kunnen de collecties al in de rekken hangen, maakt de Belgische fast-fashionspeler zich sterk.
Reis afgelegd
“Wij zijn erg trots op de reis die we in vier jaar hebben afgelegd. Verschillende aspecten in onze werking zijn heroverwogen en herwerkt, waaronder onze logistiek, ons ontwerpproces, onze inkoop, ons werk in de winkel, etc. De resultaten van 2022 zijn daar het beste bewijs van”, zegt CEO Joachim Rubin, sinds 2018 aan het hoofd van het Belgische familiebedrijf.
Rubin hanteert een multichannelstrategie en gelooft sterk in een synergie tussen e-commerce en fysieke retail. Zo ging het bedrijf in 2022 in zee met onder meer Zalando en Wehkamp. Daarnaast heeft LolaLiza vandaag 91 eigen winkels in België, Luxemburg en Frankrijk. Met de stap naar wholesale wil het merk in zijn transformatie nog een versnelling hoger schakelen.
“De economische voorspellingen in 2023 zijn niet rooskleurig, maar wij hebben vertrouwen in onze toekomst. LolaLiza heeft zich flexibel en efficiënt georganiseerd, nu moeten we onze omnichannel-aanpak verder uitbouwen. We versnellen onze onlineontwikkeling en verkennen nieuwe markten met de Wholesale 2.0-aanpak”, aldus de CEO.