Geen crisis voor luxereus LVMH: de omzet steeg vorig kwartaal met 19%, meer nog dan verwacht. Luxeconsumenten reizen weer en kopen er lustig op los, dus is de Louis Vuitton-moeder zelfs niet van bang voor de toekomst.
Europeanen kopen weer
LVMH heeft alle vertrouwen in de toekomst, ondanks het onzekere klimaat. De luxegigant maakt zich sterk zijn indrukwekkende groeiritme vol te kunnen houden, na alweer een opperbest kwartaal. De omzet klom in het derde kwartaal met 19% tot 19,75 miljard euro, ruim vier miljard euro meer dan in dezelfde periode van 2021.
De modeafdeling, de grootste tak van het luxeconglomeraat, vertoonde weer de sterkste groei in het kwartaal: +22% tot 9,7 miljard euro. Horloges en juwelen groeiden met 16%, wijnen en sterkedranken met 14%. Ook de keten van make-upwinkels Sephora doet het al het hele jaar uitstekend, voegt LVMH toe. De formule opent binnenkort de eerste winkels in het Verenigd Koninkrijk.
In Europa, de Verenigde Staten en Japan is de verkoop sterk gestegen sinds het begin van het jaar, aangezien de vraag van lokale klanten weer “solide” is en de internationale reizen zich eveneens herstellen. De Europese omzet steeg zelfs met 43%. Azië groeide minder in de eerste negen maanden, al zorgde een eindelijke versoepeling van de coronabeperkingen in China wel voor verbetering.