Luxegroep LVMH gaat een samenwerking aan met Epic Games, de maker van Fortnite. De groep boven Louis Vuitton en Bulgari wil de 3D-designtechnologie van het bedrijf inzetten voor modeshows en virtuele paskamers.
Beleving in de virtuele wereld
LVMH wil met de 3D-creatietools “nieuwe soorten immersieve ervaringen” te creëren voor klanten, zoals virtuele paskamers en modeshows, productcarrousels, toegevoegde realiteit of zelfs “digitale tweelingen”. De Franse modegroep wil zo volop inzetten op virtuele beleving, aldus algemeen directeur Toni Belloni. Ook het ontwerpen van producten zelf, of dat nu digitaal of fysiek is, kan vernieuwen dankzij de 3D-creatietools.
“We hebben ons altijd ingezet voor innovaties die onze klanten nieuwe ervaringen kunnen bieden. Interactieve games, die zijn uitgegroeid tot een volwaardig cultureel fenomeen, zijn daar een perfect voorbeeld van. De samenwerking met Epic Games zal onze expertise op het gebied van 3D-tools en ecosystemen versnellen, van de creatie van nieuwe collecties tot reclamecampagnes en websites. We zullen ook effectiever in contact komen met jonge generaties”, zegt Belloni.
Bulgari en Epic lanceerden in 2022 al samen een virtuele versie van het oude Rome als metaversum-ervaring, terwijl LVMH toen ook haar eerste virtuele influencer, Livi, onthulde. Die werd gemaakt met de MetaHuman-technologie van Epic, waarmee de gamebouwer zeer realistische digitale mensen kan maken. Dit jaar laat Louis Vuitton bezoekers aan de Viva Technology-beurs zijn wintermodeshow digitaal herbeleven: bezoekers kunnen de collectiepresentatie, die in het Louvre plaatsvond, virtueel doorlopen en er een selectie van de creaties bekijken.