Na een recordjaar in 2022 is LVMH op weg om de lat nog hoger te leggen. De omzet steeg in het eerste kwartaal met liefst 17%, met dank aan de terugkeer van Chinese luxeshoppers en toerisme.
Chinees herstel
Het eerste kwartaal van 2023 eindigt voor LVMH met een omzet van 21 miljard euro, 17% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Voorzitter en eigenaar Bernard Arnault noemt het dan ook een “zeer goede start”, ook al blijven de geopolitieke en economische omstandigheden onzeker.
Op de Amerikaanse markt blijven de prestaties stabiel, maar het moederhuis van Dior en Louis Vuitton groeit toch enorm dankzij de hernomen vraag in Azië. Ook de Europese groei is grotendeels te danken aan de terugkeer van toerisme, niet het minst uit China. Die belangrijke markt is eindelijk af van de jarenlange coronabeperkingen.
Ondanks die beperkingen beleefde LVMH ook vorig jaar al een recordjaar, met zowel een recordomzet als -winst. De luxeholding denkt dit jaar de lat opnieuw hoger te kunnen leggen, zeker nu de eerste tekenen van Chinees herstel zichtbaar zijn.