Het uitzonderlijk warme weer in de laatste twee weken van september hebben het bedrijf echter ook geen goed gedaan.
Concentreren op mode
Macintosh heeft in het derde kwartaal van 2011 een omzet geboekt van 238,5 miljoen euro, 6,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet van het kledinggedeelte van Macintosh steeg daarbij met 9%, maar dat gebeurde met flinke kortingen door het warme septemberweer. Dat zorgde wel voor wat voor druk op de marges, net als de nieuwe activiteiten die Macintosh opzette en die op dit moment nog vooral geld kosten.
De omzet in de andere sectoren daalde echter wel, het is dan ook geen geheim dat Macintosh zich wil concentreren op ‘fashion’. Deze strategie, en in het bijzonder de verkoop van BelCompany aan Vodafone, zorgt er wel voor dat de financiële positie van het bedrijf uitstekend is. Voor het vierde kwartaal verwacht Macintosh weinig verbetering. Dit is wel de periode waarin het bedrijf het grootste deel van het bedrijfsresultaat haalt, waardoor meevallers de negatieve tendens van het jaar weer goed zouden kunnen maken.