‘Fashion’ redt omzet
In het eerste kwartaal van 2014 steeg de totale omzet van Macintosh Retail Group met 3,8 procent, naar 184,4 miljoen euro. Dat had het vooral te danken aan het segment Fashion, waar de omzet met 7,6 procent steeg naar 139,3 miljoen euro. Bij Living daalde de omzet dan weer flink met 6,6 procent naar 45,1 miljoen euro.
Online haalde Macintosh een omzet van 11 miljoen euro, waarvan 10,3 miljoen euro bij Fashion: dat is een stijging van 41 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2013. Macintosh streeft ernaar om tegen 2017 15 procent van de totale omzet te halen uit crosschannelactiviteiten.
Sluiting Scapino België
Naast die cijfers maakte Macintosh Retail Group ook bekend dat het alle 25 Belgische winkels van Scapino gaat sluiten, om zo de rendabiliteit van de groep verder te verhogen. In 2014 en 2015 wil Macintosh in totaal 51 winkels sluiten, bovenop de 110 winkels die de retailgroep eerder al aankondigde te sluiten.
Tot slot wil de groep zich in de toekomst volledig gaan focussen op Fashion, wat wil zeggen dat het segment Living, dat volledig bestaat uit de keten Kwantum, van de hand zal gedaan worden. De keten zal wel enkel verkocht worden als er een degelijke verkoopprijs voor kan gekregen worden.