Nieuw concept voor Manfield
Onlangs openden in de Kalverstraat in Amsterdam en Alexandrium in Rotterdam de eerste twee filialen van schoenketen Manfield die werden ingericht volgens het nieuwe concept, dat het voorbije half jaar werd ontwikkeld. In het interieur wordt nu gekozen voor natuurlijke materialen zoals massief hout en leer.
Centraal in de winkels bevindt zich een eiland met pasmeubels en een koffiebar. Voorts staan ook alle schoendozen voortaan in de winkel, waardoor er geen nood meer is aan een opslagruimte achterin de winkel. Schoenen die niet op voorraad zijn worden door de medewerkers meteen online besteld voor de klant. Die bestelling kan thuis worden afgeleverd.
Samenwerking Invito en PRO
Het afgelopen jaar werden er op drie locaties ook drie Young Fashion Concept Stores geopend, die een samenwerking zijn van de ketens Invito en PRO. De twee ketens bevinden zich in één pand, maar zijn nog wel een duidelijk gescheiden.
Macintosh bekijkt de formule ook als een kans om de twee ketens op plaatsen te krijgen waar het anders te duur zou zijn om afzonderlijke winkels te openen. Door de twee ketens in één pand te plaatsen worden de kosten immers flink gedrukt.
Outletwinkels
Het bedrijf wil ook blijven inzetten op het openen van Shoe Outlet-winkels, waarvan de eerste drie filialen in het voorjaar van 2014 werden geopend. Ondertussen zijn er al twaalf vestigingen van de keten, onder andere in Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Ook dit jaar moeten er Shoe Outlets de deuren openen. De keten verkoopt schoenen uit de winkels Dolcis, Invito, PRO, Manfield en Scapino: zo kan daar ruimte gecreëerd worden voor nieuwe collecties.
Vorige maand opende het bedrijf ook de derde Scapino Outlet Store in Arnhem. De twee andere vestigingen zijn te vinden in Leeuwarden en Lelystad. In die winkels worden naast schoenen ook kledij verkocht met grote kortingen.