Naar aanleiding van de Week van de Belgische Mode lanceert Mayerline Brussels een exclusieve capsulecollectie van 54 unieke ‘upcycled’ mantels onder het sublabel RE-NEW.
Arbeidsintensief proces
De RE-NEW collectie geeft bestaande mantels een tweede leven: Mayerline Brussels ging aan de slag met ingezamelde mantels uit eerdere collecties. Elk item kreeg een nieuw ontwerp: in samenwerking met CiLAB, een specialist in circulaire mode, werden snits aangepast, lengtes ingekort en kreeg elke mantel een nieuwe voering, afwerking en knopen. Een arbeidsintensief proces waarmee het modemerk zijn vakmanschap in de verf zet.
“De kwaliteit van de ingezamelde mantels bevestigt de duurzaamheid van onze materialen en de zorg waarmee onze klanten hun kleding onderhouden”, zegt productverantwoordelijke Isabel De Rocker. Het RE-NEW project kadert in de bredere duurzaamheidsstrategie van Mayerline onder de noemer #PassItOn. De retailer bracht eerder al met succes limited edition feestjurken uit reststocks, upcycled combi-shirts, kimono’s en draagtasjes naar buiten.