Schoenketen vanHaren heeft er zijn meest succesvolle jaar ooit opzitten. Daarmee gaat het duidelijk in tegen de trend bij andere schoenverkopers, die het een pak moeilijker hebben. De omzet van de keten steeg dan ook naar een recordhoogte.
Integratie online in winkels
De totale omzet van vanHaren steeg in 2015 naar een bedrag van 160 miljoen euro, de hoogste omzet ooit en een groei van 6,7 procent. Ook het aantal verkochte schoenen zou naar een recordhoogte zijn gestegen. In totaal werden er 6,6 miljoen schoenen verkocht.
Exacte winstcijfers voor de keten werden er niet bekend gemaakt, aangezien het onderdeel uitmaakt van het Duitse familiebedrijf Deichmann. Dat haalde in 2015 een omzet van meer dan 5 miljard euro, een stijging van 8,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, en is zo het grootste schoenendetailhandelsbedrijf van Europa.
“In een tijd waar je dagelijks leest over de uitdagingen in de retailbranche zijn wij meer dan trots dat wij ons weten te onderscheiden”, zei directeur Joost van Disseldorp. VanHaren wil dit jaar sterk investeren in de integratie van de online winkel in de fysieke filialen, om zo een volledige 360 graden-ervaring te kunnen aanbieden.